Wereld reizen

Reizen maakt gelukkig

by Amanda

Van reizen wordt je gelukkig, dat is bewezen. Mensen die veel reizen zijn gelukkiger dan mensen die weinig van de wereld zien maar wel veel spullen hebben. Misschien herken jij zelf dat gelukkige gevoel ook wanneer je aan het reizen bent. Hoe komt dat?

Collect Moments, not things,

Wanneer je nieuwe spullen aanschaft voor jezelf of in huis, zoals een tv of een nieuwe telefoon, ben je even heel blij ermee maar dit gevoel gaat al snel weg en het wordt normaal. Maar een blij gevoel of geluksmoment van een reis die je maakt, een dagje uit of gewoon gezellig uit eten gaan, blijft langer hangen. Het is inmiddels door wetenschappelijk onderzoek bewezen dat geluk gecreëerd wordt door leuke ervaringen. Deze geluksmomenten blijven ook veel langer hangen.

Waarom zou je denken? Als je een nieuwe tv koopt is dit toch ook een leuke ervaring. Dat is waar maar je raakt al snel gewend aan het hebben van de tv en dus wordt het normaal. Bij reizen is het iets wat ook weer weggaat en je je daarna weer op de volgende mooie reis kunt gaan verheugen.

De echte reisgekken kunnen het wel beamen denk ik. Wanneer ik op reis ben, voel ik me zo goed! Alles valt op zijn plek en ik ben helemaal happy! Wanneer ik weer thuis ben en ik heb nog geen nieuwe reis op de planning staan, kriebelt het zo erg dat ik gewoon weer weg moet! Alleen het moment van uitzoeken van een nieuwe reis maakt me alweer blij!

Find Gratitude

Wanneer je op reis bent, wordt je dankbaar voor wat je hebt. Je ziet zoveel andere culturen, mensen en levens dat je toch wel gaat beseffen dat je het zelf zo slecht niet hebt en je heel dankbaar wordt voor alles wat je hebt.

Het is zo leuk om zoveel nieuwe mensen te leren kennen en culturen te ontdekken, je doet zoveel nieuwe indrukken op, je leert veel nieuwe dingen, hierdoor wordt je ook gelukkiger. Door het leren van nieuwe dingen daag je eigenlijk je zelf uit en krijg je ook weer dat gelukkige gevoel.

Het mooie van reizen en nieuwe dingen leren tijdens je reizen vind ik ook dat je terugkomt met vaak een stuk meer zelfvertrouwen. Er gebeuren zoveel onverwachte dingen op reis, het ene is leuk maar soms ook minder leuke dingen. Toch zijn deze onverwachte momenten goed, je leert jezelf redden in elke situatie waardoor je dus meer zelfvertrouwen krijgt en ziet dat je meer kunt dan je denkt.

Memories

Tijdens reizen ben je in een nieuwe omgeving, waardoor je alle stress van de dagelijkse sleur gewoon even lekker los kan laten. Je krijgt een ontspannen gevoel en nieuwe kijk op dingen. Nog een reden waarom reizen gelukkig maakt is de napret en het terughalen van de mooie herinneringen. Je kunt erover praten met degene die er ook geweest zijn en krijgt telkens weer een lach op je gezicht wanneer je aan die mooie reis terug denkt. Het bekijken van vakantiefoto’s en het schrijven erover neemt je ook weer mee terug naar die mooie reis.

Conclusie: Reizen maakt gelukkig! Wat zijn jouw gelukkigste reismomenten? Deel ze hieronder!
Travel is the only thing you buy, that makes you Richer!

logo amanda travel lichter

Deze blogs zijn ook interessant

12 comments

Joke 18 juli 2017 - 22:24

Leuk stukje Amanda enne het klopt natuurlijk wel dat je van kleine momenten gelukkiger wordt dan van materiële dingen

Reply
Amanda 18 juli 2017 - 22:28

dank je! Ja wanneer gaan we weer;)

Reply
Nick 19 juli 2017 - 11:58

Helemaal waar wat je schrijft, Amanda.
Telkens weer kom ik erachter dat het gezegde “Het bezit van de zaak is ‘t end van’t vermaek”, helemaal waar is.
De voorpret die je hebt voor een aankoop van iets is vaak leuker dan het hebben op zich. Het reizen geeft je idd een fijn en blijvend goed gevoel, terwijl je na de aankoop van een product vaak zegt, “moest ik dit nu zo nodig hebben?”

Blijf reizen en erover schrijven, zo hebben anderen ook plezier van jouw travels 😉

Reply
Amanda 26 juli 2017 - 07:20

Leuk dat je mijn blog gelezen hebt! haha en dat je het inderdaad ook herkent! Dank je wel! 🙂

Reply
bert schmit 19 juli 2017 - 22:17

en allemaal waar en boeiend artikel over mate van geluk and the distinction between material and experiential
purchases

Reply
Amanda 26 juli 2017 - 07:19

Dank je!:)

Reply
Aad Lipman 7 augustus 2017 - 10:44

Hoi Amanda…ik ben vanochtend gelijk gaan kijken op je site…eindelijk haha maar je schrijft inspirerend en leuk om te lezen…het zet mij ook weer aan om toch met mijn beperking te kijken wat ik nog wel kan doen qua reizen dus ik blijf je volgen 😀😉

Reply
Amanda 9 augustus 2017 - 22:15

Hai! Bedankt voor je leuke bericht!!:) Super leuk dat ik je door mijn schrijven enthousiast kan maken voor reizen! Ben benieuwd wat je van de volgende blogs vind haha Groetjes Amanda

Reply
Marcel 1 oktober 2017 - 19:03

Helemaal mee eens, daarom verzamel ik al mijn mooie reisherinneringen op de steigerhouten wereldkaart van Pinpoint Your Travel 🙂

Reply
Amanda 2 oktober 2017 - 07:49

Dat zou leuk zijn een steigerhouten wereldkaart! 😉 Leuk dat je een bericht achter laat!

Reply
Lesley 19 oktober 2020 - 10:35

Helemaal met je eens Amanda, vooral ook van dat zelfvertrouwen, en je leert ook zoveel. Niet alleen over de plekken waar je bent inderdaad, maar ook over jezelf.

Reply
Amanda 20 oktober 2020 - 11:11

Ja zo fijn is dat he! Enjoy Bali!

Reply

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy
We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners.
Cookies settings
Accept
Decline
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings